Ännu en dag i paradiset
Just another WordPress.com weblog

Vad gör man?

Vad gör man är verkligen frågan. Förutom att jag har gått med i grönsaksklubben har jag träffat en man här (vars namn jag har gett upp att försöka uttala) som lär mig vika origami. Han är dock mästare och kan vika helt sjuka saker av papper. Jag är på amatör nivå men lär mig fort. Anledningen till att jag lär mig fort är för att det finns INGENTING att göra här. Som jag skrev tidigare det ända folk gör är att sitta å röka gräs hela dagarna.

Jag gick med i gruppen för att försöka odla frukt och grönt för att få in någon form av mat. Kan inte direkt förlita oss på ”food patrol”. Dom frågade mig om jag ville haka på deras gäng. Tackade nej. Har inga behov av att ta ut min frustration på döingarna. Samt med livet som insats för en burk vita böner känns inte som en bra insats. Så jag blev grönsaksodlare. Bara jag och gammalt folk samt en hippe som sysslar med det.

Jag nämde tidigare att jag hade en del pengar. Det ger mig privilegiet till att få vara på första våningen i Farsta centrum. Övervåningen är bara för överklassen som tidigare nämt. Spenderat en del tid i bokhandeln. Finns inte direkt några böcker kvar. Allt med papper har gått åt, till antingen värme eller toa papper. Brukar spendera mina nätter med att stå och se på döingarna genom dom stora panorama fönstrena. Dom är mer mindre totalt okrossbara. Små tjejerna brukar stå pressa sina bröst imot fönstrena och jaga upp döingarna med att posera för dom.

Undrar fortfarande hur allt detta gick till.

Inga kommentarer to “Vad gör man?”

Lämna en kommentar