Ännu en dag i paradiset
Just another WordPress.com weblog

Jul.

Jag kan senast minnas en sådan snöig jul när jag var liten. Det är otroligt bra väder. Lustigt att vintrarna har blivit bättre sedan allt gick åt fanders. Jag skiter i om det är en myt (växthus effekt), men sedan all trafik försvann för över ett år sedan har vädret i allmänhet blivit bättre. När det är sådant här snöigt väder får det mig att tänka på Gamla stan och julmarkanderna man gick på som liten. Vore kul att se Gamla stan idag…Och apropå Gamla stan. Jag minns sf-bokhandeln som låg där. Ett ställe man brukade skratta åt när man gick förbi, men inte kunde låta bli att inhandla någonting iaf. Idag skulle jag kunna döda (någon levande) för att få bo där inne. Då skulle jag ha något att göra. Läsa spela brädspel eller vad som helst. Det är så sjukt tråkigt här i Farsta. Jag har inte varit här länge men jag gör (har gjort) mer än vissa som varit här i över ett år. Dom ligger bara och latar sig hela dagarna, klagar på allt. Deras dagar går ut på att klaga på andra. Vissa verkar inte fatta att det är en ny värld där ute nu. Utan dom kör på med sitt gamla vanliga race som dom gjorde innan allt det här. Undrar om dom ens förstår var all mat kommer ifrån som dom äter?

Jag fortsätter att stå vissa nätter och se på döingarna genom panorama fönstrena. Mr ”whats he´s name?” är ganska imponerad av mina framsteg med att lära mig origami. Som sakt finns inte mycket annat att göra här.

Inga kommentarer to “Jul.”

Lämna en kommentar