Ännu en dag i paradiset
Just another WordPress.com weblog

Julafton, my ass.

Inte nog med att folk inte gör ett skit här. Förutom att klaga, röka gräs och slappa. Här firas inte ens jul. En sak med att vara en överlevande betyder väll att man borde försöka föra vidare mänskliga traditioner. Men icke.  Här väljer man att inte göra ett skit istället. Vi har en överlevande här som inte riktigt har alla bollar på plan så att säga. Hon går runt och skriker hela tiden. Uppe hela nätterna och kan helt enkelt inte ta hand om sig själv. Det går diskussioner bland folket om att kasta ut henne. För att folk tycker hon är jobbig. ”Hon tillför inget iaf” har jag hört folk säga. Frågan ställs då imot dom själva. Vad fan tillför du? Som tidigare nämnt har jag jobbat mer, samt tillfört mer än vad vissa här har gjort på mer än ett år.

Jag uppmärksammade en nödutgång i bokhandeln där jag brukar vara under nätterna. Hade inte sett den för en bokhylla stod för den. Precis utanför den är det ganska lungt med döingar. Dom är mer intresserade av den sidan av centrumet där små tjejerna står och hetsar dom. Jag noterade en zombie som står precis utanför nödutgången. Antingen är han mer hjärndöd än dom andra, eller så har han något annat i kikaren.

Inga kommentarer to “Julafton, my ass.”

Lämna en kommentar